lördag 26 november 2011

Advent

Jisses vad jag har bloggtorka! Eller, rättare sagt så varken hinner jag inte med bloggen just nu. Skolan och att få familjelivet att gå runt har fått mig att inse att dygnet har för få timmar. Jag kan sakna att bara slå mig ner vid tangentbordet och låta tankarna från hundträning och annat forma ord och meningar på skärmen framför mig. Det blir inte mycket mer än promenader nu. Ted får stå för all träning, både löpning och skogsrundor med jyckarna.

Igår hann jag i allafall med på en liten skogstur. Men nu saknar jag snön och ljuset den för med sig. Som det är nu, är det bara mörker och åter mörker. Det ljusnar knappt på dagarna innan mörkret åter faller. Nej, snö vill jag ha! Så pass mycket att skidor och dragselar kan tas fram ur gömmorna.

Idag har jag julpyntat färdigt inför första advent imorgon. Det brinner ljus lite var stans här inne nu. Det är så mysigt! Kökssoffan som hundarna ockuperat som sin, har jag också gått loss på. Den har fått ett fårskinnsliknande överdrag och kuddar till. Så nu kan även hundarna vänta in både advent och tomten utan att bli kall om magen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar