tisdag 6 december 2011

Bebismys på mitt sätt

Sitter hemma under förmiddagen och förbereder eftermiddagens föräldrautbildning på mödravården. Idag ska det pratas amning minsann. Det är både roligt men lite pirrigt att hålla sin första föräldragrupp på egen hand. Min tanke är i allafall att inte agera föreläsare, utan försöka lyfta ram deltagarnas tankar och funderingar. Jag anser att föräldraträffarna har ett större syfte än att bara vara informationsbärare. Det vore väl kanon om paren lär känna varandra och kanske till och med vill fortsätta träffas, kanske till och med efter det att barnen fötts. 

Nu när jag sitter här hemma och förbereder min eftermiddag, har jag en skön fotvärmare i egenskap av Figo som ligger och sover på mina fötter. Årets sista chans till fågelträning gick förmodligen oss förbi i helgen. Vi blev medbjudna med Leif och Rambo i söndags med var tyvärr tvungna att tacka nej. Vi var barnvakt åt min brors barn lördag-söndag och med en 11-månaders och en nyss fyllda två så var det inte läge att ens andas om hundträning. 

Jag känner verkligen att småbarnslivet är ett avslutat kapitel i vårt liv. Det är så skönt att barnen är självgående och jag kan inte låta bli att till och med se fram emot när de blir stora nog att klara sig själva hemma en dag. Tänk att t.ex. kunna åka iväg och jaga utan en massa logistik innan. Bebisar får jag nog av på arbetet. Visst är de söta och goa, men personligen har jag ett eget sätt att tillgodose behovet av "bebismys". Jag har ju Figo som ibland får vara stand-in och agera bebis när matte blir sugen på lite närhet och gos. Han ställer alltid upp och när jag blir less kan jag bara be honom gå och lägga sig igen. En mycket lättsam och smidig lösning!

Här för ett tag sedan stylade Saga upp sig och vi tog lite bilder på henne. Hon börjar vara i den åldern när det är roligt att "göra sig fin". Bilderna blev riktigt bra trots att vi bara fotade mot en vit vägg med vanlig rumsbelysning. Så klart ville lillebror också stå fotomodell. Hans bilder fick en helt annan karaktär ;-) när han plockade in lite "rekvisita" i form av ett av mina par solglasögon, keps och ett rockigt halsband.
Fin porträttbild
Lite posering
Cool kille...
...som inte kan hålla sig för skratt



4 kommentarer:

  1. Hej det var ett tag sedan!!! Så fina bilder på Liam och Saga. Förstår när du beskriver babytiden! Vi brukar ju ha Dennis och han är ju två nu och det är en jobbig tid tycker jag. Det är kul när han kommer men ännu roligare när han åker , brukar jag säga! Vi har inte hunnit ut i skogen heller , sista gången var när det var farsdag. Men snart kommer ju dragsäsongen i gång och här längtar vi massor:)) Kramar från Åsa med flock...ps kan fortfarande inte kommentera som pointerliv:(

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder på Saga och Liam!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  3. Åh vilka söta bilder på barnen! Saga är verkligen stora tjejen nu, killarna får passa sig när hon börjar besöka discon runtomkring! =)

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig och de dina en riktigt God Jul.
    Kram / Veronica

    SvaraRadera