söndag 19 februari 2012

Kalashelg

Jag har varit min första av tre veckor uppe på förlossningen i Gällivare. Ett ställe jag trivs väldigt bra på, synd bara att det är så långt hemifrån. I helgen har vi kalas för vår toppentjej Saga som fyller 10 år på måndag! Ted har jobbarhelg och var bara hemma igår så vi firade henne då med sång och present på sängen. Sedan kom morfar och Birgitta, kusinerna med familj och kompisarna Leo och Zeb på besök. Kompiskalaset gick av stapeln på fredag kväll och blev en lyckad tillställning.

Jag hade hoppats på toppenväder när jag kom hem i helgen. Fredag bjöd ju på det men sedan har det blåst och stormat. Jag hade så gärna velat ta skidorna och hundarna runt öarna här ute. Som jag skrivit tidigare så är det en man som drar upp ett spår runt två öar här ute. Slingan går som en åtta så man kan välja om man vill åka ca 10 km eller ca 6 km. Perfekt för det är ju platt hela vägen, en riktigt bra "nybörjarbana" vill säga. Sen gillar jag också att se lite längre än när man åker på motionsspåret. Här känner jag mig friare och ännu närmare naturen på något sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar