tisdag 23 augusti 2011

Det drar ihop sig

Dagarna går i en rasande fart just nu. Vi har diverse projekt som måste bli färdiga här hemma innan jakten drar igång. Det har medfört att det inte blivit så mycket tid över till Figo, som jag önskat. Han har tyvärr verkligen fått stå tillbaka. Men så är livet som hund i en trebarnsfamilj med hus som ska hållas efter.

Idag hann vi i alla fall iväg en sväng för lite fågelträning med rapphöns och duva. Idag körde vi hela paketet med hagelskott i luften vid flog och avslutning med utlagd apport. Figo sköter sig oklanderligt på våra rapphöns och duvor. Jag är aldrig orolig att jag inte kan lita på honom där, vilket känns otroligt skönt. Träningen toppades med lite stadgeträning, där Figo fick sitta lugnt för sig själv och titta på när kompisen jobbade. Inga problem det heller. Han satt kvar på samma fläck jag lämnade honom. Jag hade i och för sig inte förväntat mig annat av honom vid det här laget.

Det börjar dra ihop sig och alla som sysslar med jakt förstår vad jag menar: jaktpremiären den 25:e. Vi kommer dock att starta lugnt, då Ted jobbar hela helgen. Men vi har vårt framför oss! Vi har planerat in en fjälljaktsresa som vi båda längtar likt små barn till! Spännande och avkopplande på samma gång, att få vistas i fjällvärlden och se om Figo fortsätter på sin fina bana vad gäller fågelhantering.

1 kommentar:

  1. Så härligt det låter med en fjällresa:) Johan har varit efter jobbet i dag med våra tre hundar och tränat och en super nöjd husse anlände hem....så det bådar gott inför jaktpremieren. Tyvärr så kan jag inte följa han eftersom jag jobbar hela helgen:( Men hösten är ju lång så jag hinner senare! När jag ska komentera just din blogg så kan jag inte skriva pointerliv för det funkar inte...KONSTIGT??!! utan får alltid komentera Anonymt. Men nån som förstår sig ska få kolla upp det åt mig. Ha det så bra...Stora Kramar från Vi i Ojbojn:))

    SvaraRadera