måndag 29 augusti 2011

Kjaerlighet

Idag är Figo så pass mycket bättre att vi fortsätter packa in i husvagnen. Vad det än var han drabbats av, så verkar det inte vara av någon allvarligare art. Vi planerar att åka, någon dag förskjutet, men vi kommer oss iväg i allafall.

Idag är det precis ett år sedan mamma gick bort. Det har varit ett tungt år. Först en förlamande sorg, som mer och mer förbytts till en obeskrivlig saknad. Jag har dock fortfarande svårt att tänka på henne utan att ögonen blir blanka av tårar som vill tränga fram.

Det är så många tillfällen man velat dela med sig av, men så finns hon inte kvar. Eller en sådan enkel sak som när man inte vet vilken nivå i ugnen kakan ska gräddas. Vem ringer jag då, när inte mamma finns där? Men det kanske märkligaste av allt, är känslan att nu finns det saker i mitt liv som mamma inte vet om. Saker hon inte visste att jag skulle vara med om.

Jag kan bara hoppas att hon på något sätt ändå är med. Det är med kärlek och saknad jag bär med mig henne i mitt hjärta. Jag bär med mig hennes värme, styrka och det oövervinnerliga hopp hon bar på.

Jag vet att mamma tyckte mycket om Sissels röst, och texten avspeglar min bild av hur mamma var...

4 kommentarer:

  1. Skickar en kram, förstår så väl dina känslor. Känner samma saknad efter min mamma.

    SvaraRadera
  2. Skickar massor med styrke kramar till dig från mig:)) Hoppas ni hade det bra i fjällvärden!! Johan åkte i onsdag till fjällen med tikarna. Minja hade fått torgskräck fattade inte vad hon skulle göra på fjället:) Hon jagade lemmlar:/ Ada är den som funkar bäst på fjället!!! Men våra tikar är ju bara van skogsjakt!!! Kramar i miljoner igen från mig till dig:)

    SvaraRadera
  3. Min lilla mamma dog för 8 år sen och jag har vant mig vid tanken på att aldrig få träffa henne mer, men saknar henne gör jag nästan varje dag. Precis som du skriver finns det massor av saker man skulle vilja fråga om. Nu får jag försöka klura ut saker och ting tillsammans med min storasyster som i mycket liknar mamma. Lugn, stark och snäll. Hon har blivit min nya klippa, men utan mammas erfarenheter. Ingen är som ens mamma.
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  4. Känner med dig.. :( Alla fina minnen som du har kan ingen ta ifrån dig! Önskar dig även en riktig skitjakt Kram Anna-Lena

    SvaraRadera