måndag 5 september 2011

Grå måndag

Egentligen skulle jag precis ha installerat mig nere i Umeå och terminens första studievecka. Men jag vaknade med en förkylning värre än den jag härdat igenom förra veckan. Halsen skär som knivar och bihålorna dunkar. Jag beslutade mig faktiskt redan igår för att vara hemma en dag extra innan jag åker ner imorgon istället. Det beslutet står jag fast vid, kan jag lova.

Det känns verkligen som en grå måndag. All ledighet känns passerad för länge sedan. Ted jobbar dygn och imorgon åker jag. Vi hinner inte ens ses i dörren. Liam är också sjuk idag. Förmodligen liknande det jag har, så han fick också vara hemma. Vi har dock förgyllt förmiddagen med lite kortspel och Uno. Sedan kom Leif och Birgit förbi på en kopp kaffe, så vi hann prata lite strunt och om hur jakten gått så här långt för våra små juveler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar