måndag 24 oktober 2011

Jakttur med riktig fikapaus

Idag har vi varit på kanske årets sista höstjakt. Åtminstone jag och Ted tillsammans. Vi hoppas hinna med en jakttur till innan det fryser på. Men då vill det till att vädret fortsätter att vara milt.

Idag fick vi prova Astron på Figo. Till en början stirrade jag mest på den lilla skärmen som visade i vilken riktning hunden befann sig och inte minst avståndet till honom. När jag insåg att jag egentligen inte sett mycket av jakten, åkte manicken ner i fickan. Sen tjuvkikade jag bara på den när Figo var borta. Det var mycket trevligare.

Bland det trevligaste, och viktigaste, på en jakttur är fikapausen. Framförallt om man tar en riktig fikapaus med sprakande lägereld gjord av tjärved. När man sitter där och håller kaffepannan dinglande på en pinne över lågorna, mår man som allra bäst. Det är rekreation! Man blir lugn i hela kroppen samtidigt som "batterierna" blir alldeles fulladdade.

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Föräldrarmötet igår var för båda 9:orna...men jag hade tyvärr inte mobilnumrena era annars hade jag sms:at...

    Hoppas vi kan träffas snart, jag har bara en kväll som jag jobbar i veckan och det är på torsdag.
    Ha det gott! Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig bild det får mig att längta ut till skog och mark:) Tycker Astron är ett bra verktyg , vi har kunnat sett hur Alma och övriga tikarna jagar. Även om dom vänder när johan blåser i pipan...ett riktigt nöje är det att se hur bra dom jobbar och lyssnar när man för dem i skogen. Kram från Öjebyn

    SvaraRadera