måndag 10 oktober 2011

Höstens sista dagar

Tre veckors förlossningspraktik i Gällivare är avslutade. Nu har jag de återstående veckorna på hemmaplan. När jag kom hem i torsdags kväll möttes jag av hundarna redan i hallen. Figo den sötnosen, anföll mig med full kraft. Skönt att å träffa barnen igen också, när man varit hemifrån och längtat efter dom.

Det känns som att denna jakthöst bokstavligen regnat bort. De fina dagarna som man längtade efter inför premiären, är lätträknade. Nu börjar väl hösten också lida mot sitt slut. Igår var förvisso en riktigt fin dag, men då var det annat som stod på agendan. Liam hade hockeyträning och sedan måste man börja tänka på att vintra ute på gården. Det är ju en klar fördel om man fått undan allt innan snön lägger sig som ett vitt täcke.

I eftermiddag ska mina duvor flytta. Vi kör dom till en karl som har ett fint duvslag. Där kommer dom att få det så bra. Samtidigt som vi kör ner dom, tänkte vi passa på att träna lite också.

1 kommentar:

  1. Öhhh... vintra på gården?! Näe, men än är det väl inte dax... eller?! *suck* Jo, det är nog så illa! Fördelen med den vita marktäckningen är att allt blir lite ljusare men i övrigt så hoppas jag att en stor del av årets snöskörd har regnat bort i höst. Jag åker inte slalom, inte heller längd och skoter- näe, tyvärr så är vi ingen skoterfamilj så efter sista "jag- ska- snöa- över- hela- samhället- snömängden" så hoppas jag på mer "normal" och lagom mängd denna vinter :)
    Vad kul att höra att du trivts bra på praktiken! Är övertygad om att du blir en kanon- morska när du tar examen! :)
    Sköt om dig och hälsa familjen!
    KRAM

    SvaraRadera