onsdag 13 april 2011

Cykelträning

Vilket härligt väder vi bjuds på! Nu blir det cykelmotion för hela slanten. Igår åkte skidorna undan för säsongen. Det är härligt med cykelturer, man tar sig så långt jämfört med promenader. Dessutom ger det hundar som våra lite välbehövlig motion. Jag vill gärna variera tempot när jag cykeltränar hundarna. För då inbillar jag mig att det blir mer allsidigt och inte så slitsamt för lederna. Tyvärr ligger jag oftast i "suget" bakom en galen man med en ännu galnare vorsteh. Så då blir det inte så mycket tempoväxlingar, det blir mest bara att trampa på för allt vad benen håller. Tröstlöst då att den enda som är slutkörd när vi kommer hem, är jag. Figo sneglar ibland upp på mig och ser ut att tänka: "Kom igen matte, öka! Vi måste hänga med".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar