torsdag 14 april 2011

Vårda apportglädjen

Har redan varit två cykelturer med hundarna och snart blir det den tredje för dagen. Det är sååå härligt ute så man vill aldrig gå in. Nu var det ett tag sedan jag tränade apport med Figo. Han har fått vila sig lite efter att det vände och började gå bra igen. Det visade sig vara ett bra drag från min sida. Idag la jag ut fågel och hämtade sedan Figo ur hundgården. Han luktade på mina händer och förstod nog vad som var i görningen. Han blev både glad och ivrig, vilket gladde  mig mycket. Jag tog in honom och stannade upp innan jag viskade ett glatt apport i örat på honom. Nu är det gamla Figo som apporterar igen -bara glädje! Två fåglar fick han hämta in, sedan gav jag mig för den gången. Nu ska jag vårda apportglädjen i honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar