onsdag 4 augusti 2010

Halta Figo

Nu har vi kommit hem efter en tripp med husvagnen. Vi har stått nära naturen så hundarna har mått gott må ni tro. För Boscos del har det blivit ett utmanande blodspår som han för övrigt fixade galant. Denna gång hade jag lagt spåret så inte ens Ted visste "banan", men jag smög efter en bit bakom och såg hur dom gick. Vid ett tillfälle såg jag att Bosco kom ur spår men snabbt upptäckte han det och ringade sig in på spåret igen.

För Figo blev det lite apportering. Jag kastade ut två dummys samtidigt som han sedan fick hämta tillbaka en efter en. Ibland fick han se och markera nedslagen men ibland blev det blinda apporter. Han fixade det om än han inte var i toppform. Det gick långsamt och såg inte ut att vara favoritsysselsättningen precis, men han gjorde i allafall det han blev ombedd. Kanske det inte gjorde saken bättre att han haltar. Han blev oturligt trampad på ena framtassen så en tå ömmar rejält på honom. Vad jag kan känna så verkar allt i allafall helt och idag ser han ut att halta något mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar