måndag 30 augusti 2010

Sorgen är kärlekens pris

 En sång ägnad till min älskade mamma

Nu har min älskade mamma gått till andra sidan. Det är med stor sorg och tungt hjärta jag skriver detta. Jag har suttit hos henne och hållit hennes hand, strykit henne över kinden och bara funnits där för henne. Det har varit tunga dagar och långa nätter innan hon släppte taget. Jag önskade henne verkligen denna sista vila men ack så tungt det var att faktiskt se henne dö ifrån mig. I dödsögonblicket ville jag inget hellre än att få hålla kvar henne, om så bara för en minut, för att åter igen säga hur mycket jag älskar henne. Klicka gärna på länken ovan och lyssna på den fina sången. Ägna tiden att tänka på nära och kära, man vet aldrig hur länge man har dom kvar.

4 kommentarer:

  1. Beklagar verkligen sorgen. Tänker på er...Kram från Johan och Åsa

    SvaraRadera
  2. Vi beklagar sorgen, förstår att det känns tungt nu...vi tänker på er... Kram / Helena m. familj

    SvaraRadera
  3. Å gumman... =( Så otroligt ledsamt! =( Det finns ju inga ord som tröstar eller "hjälper" i stunder som dessa. Tänker på dig & familjen. Vad skönt att du var med henne hela tiden ända fram. Hör av dig om du behöver hjälp med något. Vad som helst! Eller bara träffas, ta en kopp kaffe eller gå en promenad. <3 STOOOR KRAM!

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt för er! Du får trösta dig med att du ändå kunde finnas vid hennes sida intill slutet. Själv hann jag aldrig fram innan min mamma gick bort. Den enda trösten var att det gick fort och att hon inte behövde lida. Nu förstår jag att din mamma hade en smärtsam sjukdom. Kanske det kan vara en tröst att hon inte längre behöver uppleva smärtan. Men för oss som är kvar är smärtan och saknaden stor. Man upptäcker mer och mer vad ens mamma har betytt för en under alla åren, även som vuxen. Jag hoppas att du kan skingra tankarna med lite jakt emellanåt. Det behövs emellanåt för att kroppen och själen ska komma i balans.
    Kram på er!
    Barbro

    SvaraRadera