torsdag 26 augusti 2010

Skitjakt på er!

Hoppas ni fått en bra start på premiären. Själv har jag tillbringat de två första jaktdagarna på konferens med jobbet. Jag pratade med Ted igår kväll men då hade det inte blivit någon fågel. Dom hade varit på två tjädrar men utom skotthåll. Idag tog Ted Figo med sig för att prova jaga över honom. Det hade visst gått riktigt bra. När jag kom hem så säger Ted glatt "du får nog ta och gratulera Figo till hans första orre". Va? Är det sant! Först blev jag så himla glad men snart insåg jag faktum. Det faktum att jag som dresserat och kämpat på inte fick vara med när första fågeln fälldes för honom. Jag som alltid sagt till Ted att han inte får skjuta första fågeln för honom om jag inte är med. Nu struntade han i mina order, jag förstår inte vad det är med karln.

Nej jag skojar bara! Självklart är jag glad och, inte minst, stolt över min setterstjärna (ja, över gubben också, som träffade rätt med bössan)
:-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-) :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)

1 kommentar:

  1. Så kul med den första fällda fågeln! Lite synd att du inte fick vara med. Men du får ta nästa fågel. :-)
    Tack för lyckönskningarna, det kan nog behövas.
    Kan lugnt säga att det känns i nerverna. ;-)*Kram*

    SvaraRadera