torsdag 12 augusti 2010

Varmapport

Idag har Figo fått agera apportör. Svärmor och svärfar har höns och när dom får kycklingar så blir många tuppar som tyvärr måste bort. Ted vill inte nacka dom längre, så han gör det lite mer jägarmässigt. Han tar ut dom i skogen och skjuter dom där. Figo fick följa med för att premiärapportera "på riktigt". Tidigare har Bosco fått ta hand om detta moment. Men nu var det så dags för Figo och han skötte sitt arbete med den äran. Satt lugnt och väntade på skotten, sedan på mitt kommando ut och hämtade in tre fåglar en efter en. Han höll dom så lätt och fint i munnen att hade dom levt skulle dom vara i oskadat skick när han lämnade av. Det känns bra inför den kommande jaktsäsongen som närmar sig. Fjälljakten håller vi än så länge öppet men dagsturer i skogarna här runt omkring blir det.

3 kommentarer:

  1. Figo är bara så duktig , för att inte tala om du som ligger bakom allt.
    Tänker på dig och din familj..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bravo Figo! Bravo Maggan! Det går ju som en dans, fast inte utan timmar av slit. Kul att det ger utdelning!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  3. Ni får ursäkta att det dröjer så länge innan kommentarerna publiceras. Det är någon ändring i blogger som gör att jag måste granska kommentarer innan de läggs ut och ibland missar jag den förändringen. Jag ska skärpa mig.

    Maggan

    SvaraRadera