tisdag 21 juni 2011

Dåligt med uppdatering

Oj vad dålig jag blivit på att uppdatera bloggen. Dagarna flyger fram och semesterkänslan har inte infunnit sig ännu. Det är alldeles för mycket på gång samtidigt ännu. Jag hoppas att vi ska kunna varva ner inför helgen.

Senaste dagarna har regnet vräkt ner och hundträningen har legat nere. Lite flogträning har det dock blivit. Senast jag körde flög duvan upp framför Figo när han var på väg mot mig efter en inkallning. Han tvärstannade förvånat och tittade efter fågeln. Sedan har jag även störningstränat honomm genom att låta fåglar flyga nära förbi och över honom när jag platsat honom. Det gick också bra. Nu funderar jag på att sätta duvan mellan mig och Figo och kalla in honom. Tror ni han klarar det? Att strunta i fågeln och välja matte istället?

Ikväll ska jag ut till Leif och hjälpa honom med en kurs han har. Det är ett gäng vorstehhundar på ca 6 månader som ska drillas med fågel. Det blir framför allt lugn i flog som står på agendan idag. Figo får hänga med så slår jag två flugor i samma smäll, och får någon situation med honom när jag ändå åkt ut. Hoppas bara regnet ger med sig lite till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar