måndag 6 juni 2011

Vattenapport

Idag har hundarna fått vattenapportera. Bosco fullkomligt älskar det och Figo verkar också tycka bättre om att hämta dummies i vattnet än på land. Hoppas nu bara att Bosco klarar sig från att få vattensvans. Jag hade med en handduk som jag frotterade honom med efter "badet". Har filmat med mobilen (därav den dåliga kvalitén) och lekt ihop en filmsnutt. Tyvärr lyckades jag inte klippa ihop så att även Bosco kom med.
Figo visar i filmen att han är en hund som gillar vatten. Han tvekar inte att gå i trots en lite "svårare vatteningång". Lägg också märke till den viftande svansen när han kommer upp och att han inte får ruska av sig förrän apporten är avlämnad. Vid avlämningen störs han av en mås som retas och fokus på mig blir inte riktigt vad som förväntas av honom. Summeringen blir ändå en helt okey apportering (till skillnad från min filmning).

2 kommentarer:

  1. Super duktig är han ju...vattnet såg lite strömt ut. Tyckte filmen var klockren, med musik! Skulle aldrig själv fixa det:) Kram från Åsa med flock:)

    SvaraRadera
  2. Suveränt, Maggan och Figo!
    Barbro o Leif
    Stolta uppfödare

    SvaraRadera