lördag 4 juni 2011

Träningen fortsätter

Här hemma fortsätter träningen med Figo. Vi har tränat på egen hand med duva- lugn i flog. Idag kom Leif och Birgit förbi och vi åkte ut i skogen och tränade med både duva och rapphöna. En trevlig stund där vi alla var nöjda efteråt. Figo respekterar både duva och rapphöna under flogträningen. Han visade en klockren sekundering och stod lugnt kvar när rapphönan tog till vingarna framför Rambo. Förvisso lade han sig inte ner, men jag är så nöjd över det faktum att han ändå stod kvar på samma fläck. Jag tränade inget stånd med Figo då jag vill träna mer på lugn i flog innan jag låter honom gå på och resa fågel igen. Än har jag den "friska avancen", där en rapphöna näst intill fick stryka med, alltför väl i minnet... och troligtvis har Figo också kvar den minnesbilden. Det är den vi nu håller på att tvätta bort. Fågel i luften betyder stopp, är mitt mantra jag försöker övertyga honom om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar