torsdag 16 juni 2011

Funderationer

Igår kväll var jag och Figo en sväng ut i skogen. Ted och Bosco gick åt sitt håll för Ted skulle kolla några vindfällor som skulle finnas på en kompis skogsskifte. Jag och Figo tränade lugn i flog. Det går så bra, så bra. Ända tills vi kommer till den lilla detaljen att han ska ligga ner. När fågel är i luften stannar han direkt och sätter sig ner, men han vill inte lägga sig spontant.

Jag vet inte om jag ska skita helt i ligget och nöja mig med att han stannar kvar, eller om jag ska kräva ligg då det var det kommandot jag en gång lärde in. Ja, jag får fundera vidare. Just nu blir det lite halvdant. Fågel i luften, Figo sätter sig, jag blåser i pipan (ibland), jag harklar mig högt (ibland), jag säger ligg (ibland), och Figo lägger sig ner med jätte lång hals som sticker upp. Nåja, det är små bekymmer i jämförelse med andra saker jag måste ta ställning till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar