fredag 29 oktober 2010

Fredag

Då var ytterligare en arbetsvecka till ända... för mig men för Ted börjar den precis. Han har varit långledig och jobbar hela helgen. Liam fick vara ledig från 6-års idag eftersom det blev så sent igår kväll innan vi var hemma efter hockeyn och Saga har varit lite tät i luftvägarna och kruppat på natten så hon blev hemma hon också. 

På morgonen när Ted hämtade in tidningen gick det omkring tre älgar på framsidan. Dom vandrade vidare mot baksidan där dom parkerade 15-20 meter bakom hundgården. Eftersom jag och barnen åkte in till stan för en del ärenden så blev det att ställa hundarna i hundgården. Det tog inte lång stund innan Bosco fick syn på älgarna och började småyla. Figo däremot fattade ingenting, förrän älgkon började röra sig. Det var nog lite spännande för raggen åkte upp men inte mer än så.

När vi handlat det vi skulle passade vi på att åka förbi "pappas" jobb och hälsa på honom. Turligt nog var han inne på stationen och inte ute på körning. Det blev till att gå den vanliga sightseeingen i huset, titta i ambulanserna och idag också åka en sväng runt huset.

Ikväll blir det att titta på Idol med Saga och Liam. Emils klass har ordnat disco för dom yngre, så han är där och Ted jobbar som sagt. Just nu är jag helt ensam för Saga och Liam gick och skulle knacka dörr- "bus eller godis?" Är det idag? Ja, jag är inte mycket för det där men ungarna verkar ju gilla det. Har bunkrat upp med godis här hemma, för buset vill man gärna vara utan. Nåja, jag har redan en eld som sprakar och kelsjuka hundar så det ska nog inte gå någon nöd på mig.

Förevigade med mobilen (därav kvaliten på bilderna)
Liam får prova hur det känns att ha en halskrage...
...och se så bra det gick!

1 kommentar: