tisdag 26 oktober 2010

Fundering

Igår kväll när jag låg och försökte somna slogs jag av en tanke. Kanske det börjar vara dags att höftledsröntga Figo snart. Med tanke på att han arbetar hårt vissa perioder, dels med jakt och dels för att han även får dra när det är säsong för det, så kanske det inte vore en så dum idé. Vad man sedan gör med resultatet man får i sin hand har jag förstått är lite olika. En del menar att en hund med svaga höfter bör skonas från fysisk påfrestning medan vissa istället hävdar att det är precis tvärtom. En hund med dåliga höfer ska arbeta hårt för att stärka upp muskulaturen runt lederna. Ja, jag kan förstå båda sidorna av resonemanget. Är det någon annan än jag som har funderat kring detta? Fast naturligtvis vore det bästa om man fick ett bra resultat, både för hundens del och för mitt hjärta... det blir lättare.

1 kommentar:

  1. Visst är dom fina skålarna...men dyra!

    Jaadu...hockeyn imorgon...vi tyckte det var ganska omständigt att boka via datorn (vi försökte) men fattade inte riktigt...så nu får vi göra så att vi far dit och hoppas att det finns nån ståplats kvar för det verkade vara svårt att få sittplats.
    Om det inte finns nåt på tordag så köper vi isåfall biljetter till nästa match som jag tror är på tisdag nästa vecka...

    Ha det gott! / Helena

    SvaraRadera