tisdag 29 mars 2011

Vilken reaktion

Igår följde Saga med för att titta på en kompis ridlektion. Jag stod hemma i full färd med middagsbestyren och funderade på vad denna "utflykt" kunde föra med sig. Skulle hon nu komma hem fullrustad med argument för att få börja rida? Men jag behövde inte fundera så länge på mina motargument. Kompisens pappa ringde och berättade att Saga fått allergi och att dom var på väg hem. Min första fråga var så klart om hon hade andningspåverkan, vilket hon tack och lov inte hade. Jag ville få hem henne snarast så vi fick göra en egen bedömning av hennes tillstånd för allergireaktioner kan snabbt förändras och bli akut läge. Nu klarade hon sig undan med rinnande och täpp näsa, kliande, rinnande ögon samt svullnad av hela ansiktet. Hon såg mer ut som en michelin-gubbe än en 9-årig tjej kan jag lova. Några frågor om att börja ridning fick jag såklart inte. Så idag är hon hemma från skolan med mig. Tur i oturen att jag sitter hemma med ett skolarbete som ska lämnas in. Men nu är också det klart, så kanske jag hinner ut i vårsolen med hundarna också.

2 kommentarer:

  1. Allergireaktioner är otäcka. Tur att det inte blev några andningssvårigheter.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Usch då låter inge kul att få:( Hoppas hon mår bättre i dag. Ha det så bra och hoppas du hann få njuta lite av solen.

    SvaraRadera