måndag 13 september 2010

Figo fortsätter kämpa på

I helgen som varit, tog vi husvagnen och åkte ut till skogen. Där har vi naturcampat och bara njutit av tillsammans med svärmor och svärfar. Det var riktigt välbehövligt att komma hemifrån. Efter allt som hänt och med tanke på hur ofokuserad jag varit senaste tiden, var det väl föga förvånande när jag insåg att jag glömde kameran hemma. Synd, jag tycker det är så roligt att titta på bilder från sådana här turer.

Vi har varit någon liten träningssväng med hundarna. Där vi stått har det varit bra träningsterräng med omväxlande skog och fina myrmarker. Jag skulle så önska att Figo fick en komplett fågelsituation snart. Han har kämpat på outtröttlig senaste tiden. Jag trodde vid ett tillfälle att nu var det dags. Figo frös i ett stilfullt stånd ca 200 meter från oss. Jag började springa mot honom, men när jag kom närmare såg jag honom lösa ut det. Ingen fågel var hemma idag heller. Så typiskt! Det såg verkligen ut som att det kunde vara någon där.

Det är bara att fortsätta jaga på här hemma medan tid är. Nu börjar lövfällningen och då blir skogsfåglarna varskare och därmed mycket svårare att komma åt. Då behövs ofta en rutinerad och duktig hund för att lyckas. Jag vet inte om Figo är rätt hund för det än, men om man önskar något riktigt mycket kanske det slår in?.... i så fall önskar jag riktigt, riktigt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar