torsdag 23 september 2010

Vitaminkick och lyckopiller i samma ask

Igår var Ted och två kompisar en jaktdag i skogen med hundarna. Dom hade haft det så trevligt. Tyvärr såg dom inte en enda fågel på hela dagen! Förrutom en järpe då. Hundarna hade skött sig bra. Bosco kör ju sitt race och gör lite som han vill, men Figo hade gått bra med mycket energi och ork. Vad gäller kontakten med Ted så hade det inte varit några som helst problem. När Ted visslade in Figo brydde han sig inte om de två andra karlarna utan kom raka spåret till Ted. Figo blev också lite förfördelad, så han hade fått gå mer än Bosco. Ungefär 60-40 hade det blivit, men det hade inte varit några problem för det lilla turboknippet.

På kvällen var båda hundarna så trötta och nöjda. Figo låg på rygg och myste i min famn när jag satt och såg på TV. Bosco låg i hundbädden och man hörde inte av många steg av vorstehtrampet under hela kvällen. När jag satt där och gosade in mig i Figos vita sköna päls tänkte jag på vilken tur vi har som har lyckan att kunna ha hund. Jag skulle verkligen inte vilja vara utan. Hundarna är som en vitaminkick och lyckopiller i samma ask.

4 kommentarer:

  1. Håller med hundar är som vitaminer och lyckopiller i samma ask. Man kan inte få nog av dom inte jag i allfall. Kram på dig:)

    SvaraRadera
  2. Du kan ju tänka dig hur lyckliga och harmoniska vi är som har 4 hundar hemma, ibland 5. Lugna, sansade och harmoniska. Nej, ibland skriker man som en huligan när de ställt till med nåt hemma. Fast man får ju väldigt mycket att skratta åt efteråt. Våra 2 småttingar gör ju ständigt hyss. Och är väldigt gosiga dessemellan.
    Jo, man blir på det hela taget gladare och lyckligare med hundar, även om det inte alltid är en dans på rosor.
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  3. Åh, du vet Barbro... det är så länge sedan Figo hittade på hyss så det minns jag inte. Han är alltid så snäll och foglig nu för tiden :D......... HA HA HAAAA! Not!!!!
    Men när han ligger så där utslagen i famnen och man nästan hör snarkande andetag och en varm nos mot halsen, då är det svårt att inte älska honom! Att han stunden innan scannat av både köksbord och diskbänk samt stulit kvällsmackan ur handen på barnen, det är väl bara små obetydliga detaljer?

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Håller med, att ha hund är som balsam för hjärta och själ! Kram / Helena

    SvaraRadera