måndag 20 september 2010

Jaktlusten glöder ännu

Nu har en ny arbetsvecka tagit vid och vad ser jag för väder utanför fönstret? Jo, strålande sol, en kanonfin höstdag som skulle lämpa sig mer än väl för jakt. Om man inte jobbade till klockan fem vill säga. Jag har drabbats av en enorm jaktlust. Det verkar inte bara vara våra hundar som har begåvats med detta. Jag skulle kunna vara ute jämt om bara tiden skulle räcka till.

Jag börjar dessutom känna mig lite stressad när jag ser att lövfällningen börjat. Jag som hoppats på att få Figo i många och bra situationer denna säsong. Allt för att ge honom en kick- så här ska det gå till. Nu börjar det brinna i knutarna. Om än det inte är för sent ännu, så är fåglarna på senhösten inte lätt att tas med för en unghund. Ted är ledig på onsdag och då ska Figo få följa med på en jaktdag. Hoppas att det går bra för dom då. Jag önskar verkligen att Figo får fler fågelsituationer så han får chans att lära sig hur han ska hantera dom på ett bra sätt.

Lillkillen, alltid lika lycklig när han får vara med
Figo har haft lite problem med vem han ska följa när jag är med. Vid ett tillfälle visslade Ted in honom och då kom han till mig som stod kanske 100 meter därifrån. Men det lilla problemet kanske löser sig själv när jag inte är med. Då finns helt enkelt bara en att ty sig till. För huvudsaken är väl att han kommer :-)

3 kommentarer:

  1. Ja såna här fina dagar vill man bara vara ute. Jag har ju tur som jobbar natt och är mycket ledigt!! Så jag spenderar många timmar ute då med tikarna:) Vi får hoppas det går bra för Figo på onsdag...håller tummarna för han och husse. Kram

    SvaraRadera
  2. Sååå härlig bild på Figo! =)
    Kram / Helena

    SvaraRadera