måndag 3 januari 2011

Emil på skidtur

Jag stod vid strandkanten för att hinna få ett par bilder på ekipaget som skulle passera ut på isen. Det var enligt en inkommande skoterförare väldigt mycket flödvatten mitt ute på fjärden, så jag ropade det åt Emil när han passerade mig i hög fart. Ja för undan gick det. Han hade nämligen premiär med båda hundarna förspända. Han ville det och jag tänkte att kan jag behärska båda samtidigt så kan väl han. Måste börja se honom för den snart fullvuxne person han dock är. Den fysiska styrkan att hålla tillbaka hundarna har han mer av än jag. Men å andra sidan så har väl jag ett annat övertag på hundarna med mitt mentala ledarskap. Nåja, det hade gått bra och Emil tycker det är riktigt roligt att åka skidor med hundarna. Det glädjer mig att höra!

 Hundarna står på så Emil får stå i för att klara svängen ut på isen

Tänk att kameran aldrig förmår att fånga dagsljuset nu. Men himlen var i allafall vacker

3 kommentarer:

  1. Kul att ni har en hundförare!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det!

    Tänk vilken bra aktivitet för en tonåring, att få komma ut och skingra tankarna tillsammans med hundarna.

    SvaraRadera
  3. Ni har ni för få hundar nu;) så kul att han har fått blodad tand , bilderna är helt underbara. Kram och god fortsättning förresten:)

    SvaraRadera