måndag 31 januari 2011

Funderingar

Kanske det börjar vara dags att plocka fram en fågel ur frysen. Jag har sparat en fin järpe som ligger och "tittar" på en när man öppnar frysfacket. Det var längesedan Figo fick apportera nu. Inte sedan höstjakten tror jag... Hur som helst så tänker jag att han behöver fräscha upp minnet lite... förstå att det fortfarande är ovillkorligt... och att matte bestämmer.

Att jag har apportbeviset i säkert förvar är ju ingen garanti för att han apporterar fågel i en riktig situation. Det måste man träna på oavsett man har klarat testet eller inte. Med det snödjupet vi har nu så kan jag variera svårighetsgraden genom att lägga apporten olika djupt.

Ja, det är nog en bra idé. Om det dessutom blir en tur till fjällen senare så är det ju ett plus om detta fungerar, ifall vi kommer så långt som till apport-delen i fågelsituationen ;-)

1 kommentar:

  1. Vi kämpar på här oxå med apporten. Vi måste absolut träffas men nu har vi lite fullt upp och kanske ni oxå. Men vi längtar efter en återträff snart. KRAM från oss i Öjebyn

    SvaraRadera