fredag 4 februari 2011

Skidtur

Idag tog jag och Ted en skidtur i skogen med hundarna. Det var riktigt "simföre" för hundarna då det är rätt mycket snö och inte en enda gång har den packats ihop under vintern. Vi tänkte att det skulle bli bra motion för hundarna. Dessutom skulle dom inte hinna ta sig så långt bort från oss som hade fördel av skidornas bärande kapacitet.

Bosco följde mig hack i häl när jag åkte ut mot en myr. Där hade jösse precis skuttat förbi så det blev väldigt intressant för Bosco. Han började ivrigt följa spåret men insåg snabbt att det var alldeles för arbetsamt. Han återgick till att gå bakom mig... eller snarare så simmade han fram i snön.

Figo då? Ja, idag är han billig just nu. Han försvann fortare än jag hann förstå faktum. Vad jag inte begriper är hur hundjä*£#^¨n tar sig fram. Med hans storlek borde han behöva snorkel i detta snödjup. Men borta var han. Inte under hela tiden vi var ute såg vi till honom. Vi vände hemåt och inte förrän vi nästan var framme vid bilen så såg vi ett vitt yrväder som kom forcerande genom snön.

Åh, jag var så förgrymmad! Jag har ignorerat hundeländet ända till nyligen. Jag vet inte om det har någon effekt, men vad ska man göra. Han går inte att släppa lös utom synhåll utan att han försvinner och själv bestämmer när han behagar återvända.


2 kommentarer:

  1. Härligt det ser ut, vi har oxå pratat att ta en skidtur i skogen så hundarna får jobba. Hoppas ni får en trevlig helg. Kram Åsa med familj

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Detta låter som våran brorsa....
    Han kan inte låta bli att försvinna.
    Nu dom senaste gångerna har han bara fått gå i koppel, medans callit fått springa lös.
    Lite bättre har det blivit, men frågan är hur länge....
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Åsa

    SvaraRadera