söndag 13 februari 2011

-27

Det är för kallt för att träna hund ute idag. -27 grader visar termometern hos oss. Då kan man inte låta hundarna sitta stilla, det är alldeles för kallt för dom... och för oss också för den delen. Såg att kylan skulle hålla i sig flera dagar. Vi får väl se, kanske det blir varmare framåt helgen. Då får vi ta nya tag. Fram tills dess får jag träna hemma på egen hand. Lite inomhusträning kan man ju alltid utöva när det är dåliga förutsättningar ute. Apportträning genom att bara hålla fast lääääänge, är en bra grej tycker jag. Då tränas hunden i att hålla bytet tills jag ber den släppa taget, oavsett hur länge det blir. Jag vill ju i en riktig situation, inte behöva möta hunden halvspringandes för att den kanske släpper bytet innan den är framme vid mig. Dessutom befäster jag ledarskapet ytterligare genom sådana här övningar. Jag visar att det är jag som bestämmer.

Ted har sin (horribla 48h´s) jobbarhelg. Idag fick han ta gammelbilen till jobbet. Jag hoppas verkligen att den håller i kylan, så han inte blir ståendes halvvägs. Efter lunch ska jag skjutsa Liam till ett kalas i Luleå (därav orsaken att Ted fick köra skruttbil och jag nybil). Då ska jag passa på att besöka en tygaffär och titta på, kanske inhandla, ett schysst tyg till mitt projekt "sömnad värmesäck". Jag vet inte om jag tar mig vatten över huvudet, men jag ska i allafall försöka mig på att sy en. Bildbevis kommer så småningom (oavsett resultat ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar