söndag 13 februari 2011

Klart!

Man ska inte köpa grisarna i säcken :-)
Förvaringspåse
Värmesäcken åt hundarna är klar. Fort var det gjort... eller fort och fort. Jag har ju suttit 3 timmar framför symaskinen. Men allt är ju relativt. Jag förstår varför jag hade trä/metallslöjd under skoltiden: tyg som drar snett när man syr, undertråd som tar slut när det är 2 centimeter kvar att sy, tygkanter som inte passar ihop i slutet av sömmen. Ja, listan kan göras oändlig men jag nöjer mig så. Jag behövde åtminstone inte sprätta något. Säcken är klar men snygg blev den inte, så nu återstår att se om den håller ihop. Efter funderingar fram och tillbaka blev det så att jag fodrade bottenplattan med fleece, resten är bara vindtätt/vattentätt tyg. Jag tänkte att den måste ta liten plats i ryggsäcken, så därför blev det så. Hundarna får ge värme åt varandra. En rolig grej är att jag trodde jag köpt ett svart tyg, men nu när den är klar ser jag ju att det är brunt. Nåja, det spelar ingen roll, bara den fyller sin funktion.

2 kommentarer:

  1. Så tjusiga dom vart:) Självklart hinner vi träffas senare förstår att i bland är det bara fullt upp med allt. Man önskar att dygnet hade haft fler timmar i band;) Men det vorre ju kul oxå om vi kunde haft mildrare väder så vi kunde vara ute. Hoppas ni mår bra i denna kyla och att ni inte har frysit fast;) Kramar och många alla hjärtans kramar från mig och min Flock

    SvaraRadera
  2. Den blev ju hur fin som helst. Så duktig du är. Den ser precis ut som en köpessäck.
    Du kanske skulle börja tillverka sådana!
    Kramen!

    SvaraRadera