fredag 11 februari 2011

Bita ihop

Idag har jag suttit med näsan ovanför böckerna, eller rättare sagt med näsan framför datorn. Jag har en deadline för en rapport som jag missat datumet på. Man kan säga att det blev lite bråttom för att hinna i tid. Så det blev till att bita ihop och göra det som jag ändå är ganska bra på: vara effektiv när det gäller. Och japp, rapporten är klar! Men det är längesedan jag fått kämpa så som jag fick idag, för att hålla fokus på uppgiften.

Igår kväll ringde jag Figos uppfödare för att meddela att vi kommer ner på fjällträning med dom. Det ska bli så roligt att träffas igen. Det är synd, tycker vi, att vi bor så långt från varandra, annars hade vi kunnat träffas oftare. Det är mycket trevliga typer, de där på kenneln Åshamras.

När vi var nere förra vintern så blev jag så imponerad av dom praktiska värmesäckarna Barbro & Leif hade åt hundarna. Jag tänkte först köpa en åt våra hundar, men de jag hittade var mycket tjockare och klumpigare än deras. Så nu när jag ändå ärvt mammas symaskin får jag väl utveckla mina sykunskaper (trots att jag hade trä/metallslöjd under skoltiden). Jag tänker nämligen ge mig på att sy en alldeles egen hundsäck. Hur svårt kan det vara? En rund platta i botten och ett snöre att dra ihop säcken med upptill. Jag kanske inte, rent estetiskt, kan konkurrera med Barbro & Leifs säckar, men får jag bara ihop den så att sömmarna håller och båda hundarna går ner i den, så är jag nöjd.
Fina säckar! Ingen risk heller att hundarna springer bort under fikarasten ;-)

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se resultatet av ditt syande. Kanske att jag lejer dig att sy en till oss också. ;-) Jag har en "Jägarens värmesäck", men den är bara för en hund. Så det skulle behövas en till så småningom. de är grymt bra. Dessutom håller de hunden varm tack vare att de har teddyfoder längst ner och är vindtäta.
    /Elin

    SvaraRadera
  2. Vi har en säck och lätt ryms två pointrar i den....super bra är dom. Kram på er...

    SvaraRadera