måndag 28 februari 2011

Medlemsdag

Igår hade vår lokala fågelhundsklubb anordnat en medlemsdag med föreläsning av Hundskolan Visions Mattias Westerlund på förmiddagen samt hundträning med examinerande instruktörer på eftermiddagen. Ett trevligt initiativ och klubben har fått tillskott med 6 nya instruktörer. Jag tog med mig Figo framför allt för att få byta miljö och träna bland nya hundar. Första passet av tre, var vi inne i ett ridhus. Figo var väl inte så brydd om de andra hundarna, det fanns ju annat som lockade. I ett hörn stod en hink full med "godis" (hästskit) som såg frestande ut. Det låg små hästlortar lite här och var i ridhuset som var "perfekt" störning. Efter några tillsägelser hade vi löst det problemet, inget "godisätande" utan mattes tillåtelse.
En trött men nöjd Figo ligger ner under avslutningen på dagen.
Foto: Elin Johansen

Dagen förlöpte med idel glada miner hos både hundar och människor. Stoppkommando med atrapper i uppflogsburar var ett roligt inslag. Lustigt också att Figo vid andra försöket smööög sig runt snöhögen mot uppflogsburen som låg dold. Nog hade han förstått vad som var på gång. När instruktörerna sedan hade bytt plats på buren blev det en spännande övning. Men det gick bra det också.

1 kommentar:

  1. Tack gulle dig för din fina kommentar!! :) Nu har barnen åkt, jag har laddat kamerabatteriet, bilen är fulltankad och jag har ätit pasta idag- KAN det passa bättre än nu?! Jag gruvar mig enormt för kommande smärta för även om det absolut är värt det och övergående så känner jag på mig att jag kommer att vara värsta gnälliga klenisen! Nåja, det finns ingen återvändo, det ska göras så lika bra att få det gjort nu då ;)

    KRAM

    SvaraRadera