tisdag 18 januari 2011

Lantlollan i stan

Ja, nu är jag här. Jag har klarat av de två första studiedagarna mot mitt mål "barnmorska 2012", men vad det är mycket som ska in i lilla hjärnan. Det är en ny outforskad värld som öppnar sig framför mig, otroligt spännande! Spännande också att helt på egen hand hitta vägen till rätt hus på universitetsområdet, till boendet, till stan och framför allt tillbaka till rummet igen! Tur man inte är rädd om stegen, för det har blivit några extra små sightseeings för min del, innan jag tråcklat mig in på rätt tvärgata och kommit rätt igen.

Jag ringer hem varje dag för att höra om dom klarar sig där hemma utan mig. Konstigt nog verkar allt flyta på, jag som trodde jag var oersättlig ;-) Visserligen svarade Ted vänligt när jag frågade hur det var med hundarna: "dom saknar matte". Jag undrar nog vem som saknar "matte" jag ;-)

Jag tror nog att min studievecka kan vara rena röda mattan som rullas fram inför helgens träning med Figo. Vi har ju inte träffats på hela veckan och när jag då kommer hem kan jag ta tillfället i akt och lägga in några träningspass med fokus på kvalitet. Vad tror ni om det?

1 kommentar: