lördag 22 januari 2011

Så härligt!

Vilken dag vi har idag! Strålande sol och bara -5*. Jag och Ted tog varsin hund framför skidorna. Jag valde att börja med Bosco så Ted fick ta Figo. Vi bytte hundar då och då så att båda skulle få jobba hårt (framför mig).  Halvvägs runt en av öarna här utanför var det bara att inse faktum, jag kunde inte hålla jämna steg (eller snarare stavtag) med gubben. Jag fick lov att ta båda hundarna.

Från att ha slitit med blodsmak i munnen förändrades allt, t.o.m. solen sken lite klarare medan jag stakade med lite lagom för att hålla mig varm. Min man däremot fick nu slita ont där bak för att överhuvudtaget ha en chans att se skymten av oss. Nåja, vi var så schyssta att vi väntade in honom då och då ;) Men när jag senare erbjöd honom att ta Figo tillbaka så hade han tjurat ihop. Han skulle ta sig runt ön för egen maskin... vilket han gjorde. Det är inte bara hundarna som är kraftpaket i familjen, vilken krutgubbe till man jag har!

Kom igen matte, vi tappar ju på dom! Figo sliter som bara den, vilken dragskalle han utvecklat!
Vilken härlig känsla!
(Bilderna tagna med min mobil och förvånansvärt nog blev dom helt okey)

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ vad avis jag är på er!!!!! Jag hade velat spendera dagen oxå på skido. Ser så härligt ut när ni glider fram på isen:) Jag som är ledig i helgen men måste ut och jobba i natt 18.00 till 08.15. Så i morgon kommer jag nog vara ganska trött , blir att ta med mycket kaffe så jag håller mig vaken. Kram på er

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Ni är en- åtminstone i mina ögon- beundransvärd familj, både två- och fyrbenta, som är så duktiga på att motionera och vara ute i naturen *vill oxå* Förhoppningsvis kan jag ta igen det sen när kroppen blir mer följsam och smidig ;-)
    Vad roligt att du kommit igång med utbildningen! Kommer att gå så attans bra för dig, jag har det på känn :-)
    Skriver detta med mobilen och det är bökigt och blir lätt fel så jag sätter nog punkt nu efter att ha fått önska dig lycka till och du.... ta hand om er!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder!! Och vad hundarna era ska må bra efter era skidturer.
    Önskar dig all lycka till med dina studier.
    Kram. / Veronica

    SvaraRadera