torsdag 6 januari 2011

...och vi älskar honom ändå

Idag har varit en sån där dag som bara passerade utan att man egentligen gjort något. På förmiddagen höll Ted en utbildning här hemma, så jag, barnen och hundarna promenerade över till svärmor och svärfar. Där blev det soffläge framför TVn´s skidsändningar. Hundarna har således bara fått promenader idag, men vad gör väl det. Imorgon kanske vi hinner en tur på skidor nere på isen.

Jag har i dagarna städat bort julen här hemma. Allt är bortplockat, även stjärnor och ljusstakar. Det blev så ljust och fint. Nu skulle man bara handlat hem en bukett tulpaner som pricken över i. Jag var i ett sånt il när jag höll på att jag drabbades av någon sorts heminredningsdjävul. Jag lade ut mitt vackra renskinn på golvet framför braskaminen. Det som jag fått i födelsedagspresent och är så nöjd över. Förstår inte vad jag tänkte med! Det skulle inte dröja länge innan jag kom på Bosco liggande på skinnet och tugga loss stora tussar från fällen- Ghaah!!! 

Nej, hur dum får man bli. Det förstår ju varenda kotte (uppenbarligen alla utom jag) att man inte kan föra samman en strävhårig vorsteh (läs Bosco) med ett härligt renskinn. Där fick jag ytterligare en handling att ångra. Men en sak är säker, heminredningsdjävulen försvann lika snabbt som skinnet och lika bra var det. Med tre barn och två hundar i huset får man nöja sig att golvmattan ännu håller ihop ;)

Tuggaren Bosco. Han tuggar på pinnar, apportobjekt, fåglar och han tuggar bevisligen även på renfällar......


 ...och trots att han ger oss både magsår och hjärnblödning, så älskar vi honom ändå.

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Hi hi.. Ååå nej! Vad synd med renskinnsfällen :( Jag fick mig också ett alldeles nyligen, men jag var lite förberedd på vad som komma skall ;) Vi har ju en grind till vardagsrummet och jag har hållit den stängd så den har "än så länge" klarat sig ;)

    Önskar er ett härligt 2011 :) Mvh Anna-Lena och Co

    SvaraRadera
  2. Ska väl inte säga att jag är glad, men joo jag är faktiskt glad. Att det inte var Figo som tuggade på renskinnet! Fast jag inser ju också att den glädjen inte kommer att vara för evigt. Jag ska också tillägga att jag INTE är glad att du fick ditt fina renskinn förstört! Ja, du förstår nog vad jag menar. Hos oss är det Coco just nu som ställer till det och tuggar grejer. Hon verkar ha ett enormt behov av att tugga på saker och ting och mat. Dock inte på vaparna, som tur är. Ska nog lägga út en bildserie av ett av hennes hyss som höll på att ge mig en hjärtinfarkt. Har lagt ut det på facebook, men det är ju många som inte är med där.

    Ha ett fortsatt bra år!

    Kram Barbro

    PS. Kan ju inte låta bli att glädja mig över MoDos vinst över Luleå! Vi har inte haft så många anledningar att glädja oss förut under hockeysäsongen, så det kan ni väl unna oss stackare? Det går ju, som tur är, fortsatt bra för Luleå. DS.

    SvaraRadera
  3. Ja du Barbro, visst unnar vi er glädjen i att MoDo får lite vinster med sig.
    Våra hockeykillar här hemma tog förlusten med ro... dom är nämligen Bartecko-fans och önskar inget hellre än att Luleå värvar tillbaka honom.
    Så näst bäst efter vinst för Luleå kommer nog "Bartecko-vinst" :)

    Jag är ju en av dessa som inte är med i facebook (hinner inte), men däremot är jag flitig besökare av er hemsida. Så jag ser fram emot att få se uppdatering på den. Det känns ju alltid skönt när man ser att andra också är nära sammanbrott ibland ;)

    SvaraRadera
  4. Oj då det lät inte kul:-( Hoppas allt är bara bra med er. Vi är fortfarande utan dator och nu börjar jag längta riktigit mycket efter en så jag kan börja blogga igen. Kram från Åsa

    SvaraRadera