måndag 30 maj 2011

Du är min man

Denna vecka är sista studieveckan nere i Umeå. Ted är hemma hos barn och hundar med allt vad det innebär. Det har varit en minst sagt fullspäckad vår, spännande men jobbig. Vi har försökt hålla ställningarna med hus & hem (städningen har fått stryka på foten med den påföljden att vi ibland hoppats att ingen kommer och hälsar på oss innan vi hunnit "röja upp"), arbete, skola (min & barnens), hundarna (har periodvis fått "vila sig i form"), barnens fritidsaktiviteter, utvecklingssamtal, tanläkartider osv. osv.

Ted har fått dra ett tungt lass för att utbildningen skulle bli möjlig för mig. Man kan säga att han både jobbar och försörjer familjen och sköter markservicen när jag är borta vissa veckor. Svärmor och svärfar har ställt upp med barnen när Ted inte kunnat klona sig mellan jobb och hem.

Nu är jag i Umeå och när jag kommer hem på onsdag har Ted åkt på jobbet. Jag vet att han brukar läsa bloggen när han hinner. Så älskling om du ser det här innan vi träffas:

 <3 jag älskar dig <3
Ted: nedanstående låt är till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar