onsdag 25 maj 2011

Nytt matt-mode

Ted hade hängt upp vår vardagsrumsmatta i ull över hundgårdssektionerna. Han tänkte att vi skulle tvätta upp mattan så kunde den få hänga där och dropptorka. Så kom det sig att vi fick främmande när vi precis satt oss på cyklarna för en tur med hundarna. Ted satte Bosco i hundgården medan Figo fick komma in med oss. När jag, efter att främmandet åkt, skulle gå ner och ta tag i detta med mattvätten så gjorde vi en makaber upptäckt. Bosco hade fått tag i ena änden på mattan och rivit ner den i hundgården. Där låg han och mådde gott på den fina ullmattan. 

Ted såg min förtvivlade blick och försökte snabbt rädda upp situationen: "Han har nog bara dragit ner den för att lägga sig på den, det är inte säkert att den gått sönder". Själv har jag alltför många gånger erfarit vad vorstehkäftarna kan åstadkomma, för att riktigt kunna tro på dom tröstande orden. När vi kommer in i hundgården har vi en till synes skamfylld hund, och det kan han gott vara. Det visade sig att han bitit ett hål mitt i mattan. Det får väl bli det nya modet då- matta med hål mitt under vardagsrumsbordet.
Dom käftarna kan tugga i mer än pinnar

3 kommentarer:

  1. Egentligen tycker jag att främmandet som kom borde få betala er nya matta... hade inte dom kommit hade det inte blivit nått hål i mattan. Syns på måndag! :-)

    SvaraRadera
  2. Perfekt att ställa ett bord i hålet?

    SvaraRadera
  3. Ha ha, väldigt finurliga kommentarer av er båda :-)
    Förvisso får jag inte min matta hel igen, men det gör att det blir lite roligare att äga en med hål i.

    SvaraRadera