lördag 14 maj 2011

Lyra

Jag minns när jag var liten och man började spela brännboll. Det var så roligt och ännu roligare blev det när man blev duktigare. Jag minns än idag den gången då jag tog min första enhandslyra. Jag hade försökt många gånger men bollen bara studsade mig ur handen. Tvåhandslyra var väl bra, men enhands var något speciellt.

Det var då det. I veckan har jag tagit en lyra jag säkert kommer att bära med mig i minnet lika glasklar som den på skolgården en solig försommardag. Jag har hjälpt min första bebis till världen, en alldeles perfekt gosse! När väl första "lyran" var tagen rasslade det till och jag har på två dagar (nätter) förlöst fyra kvinnor. Vilket underbart jobb jag kommer att få.

1 kommentar:

  1. Härligt Maggan! Själv har jag lyckats med 2 "lyror". Vi har ett underbart urke framför oss :-)

    SvaraRadera