fredag 20 maj 2011

Rätt ner i plurret

Har jobbat kväll och har idag tagit hand om min första helt egna patient. Tidigare har det varit tillsammans med handledaren och med mycket vägledning. Nu var jag den som "höll i trådarna" och barnmorskan var med som ett stöd för mig i bakgrunden. Det var en häftig känsla. Det hela komplicerades lite av att paret bara pratade engelska, men jag hankade mig fram med min knaggliga medicinska engelska och jag tror att vi trots allt förstod varandra rätt bra.

När jag kom hem ikväll fick jag mig ett glas rödvin. Kanske "alkoholistvarning" ;) men det var skönt att få ett glas och komma ner i varv. Sedan gick vi ner till vattnet här nedanför huset. Ted har byggt en liten brygga där vi ska ha båten. Eller brygga och brygga, det liknar väl mer en spång för den är rätt så smal. Liam satt redan längst ut och badade fötterna när vi kom ner. Figo sprang ut på bryggan/spången och på något konstigt sätt så druttade han i. Inte för att det var någon fara i sig, men blöt hund luktar inte gott. Och definitivt så luktar inte blöt hund som vadat fram på lerbotten gott. Nu blir det inte bia-bädden i sovrummet inatt. Nu blir det buren nere i köket (men matte har bäddat så skönt i den, så där sover han gott).

1 kommentar:

  1. Låter härligt med en egen brygga. Vi funderar på att skaffa en båt att ha nere på kajen för både fiske och sjöfågeljakt. Ett glas rött lätt inte fel:))

    SvaraRadera