onsdag 18 maj 2011

Hektisk

Är just nu inne i en riktigt hektisk period. Hundarna får stå tillbaka ordentligt nu. Ingen träning alls, knappt motion har det blivit senaste två veckorna. Fast jag vet att det inte går någon nöd på dom så får jag ändå dåligt samvete. Men just nu finns ingen tid för dom, skolan med praktik tar all tid... och lite till. trots att jag trivs med det jag gör så känner jag mig både kroppsligt och själsligt helt slutkört. Magen ur balans och mystiska eksem som poppar upp på kroppen, är några av tecknen på att tillvaron börjar vara lite väl mycket för fru Nilsson. Det hade väl gått an om man bara hade sig själv att tänka på, men dessutom ska allt tajmas in med barnens utvecklingssamtal på skolan, träningar, matcher, dansuppvisningar osv. osv.

Nej fy vad jag gnäller. Snart är det sommar och jag pausar skolan och återgår till mitt vanliga arbete. Har tidig semester i år vilket faktiskt känns skönt. Brukar föredra att ha det goda kvar, men i år är jag nog böjd att ändra mig. Såg en fin jaktfilm för någon kväll sedan. Det var jakt över de flesta raserna inom stående fågelhundar. En riktigt må-bra-film som gör att man längtar till fjällen i höstskrud. I år åker vi upp, jag och Ted, oavsett tillgång på fågel. Om inte jaktlyckan visar sig, får vi i allafall en skön återhämtning i en underbar miljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar