tisdag 10 maj 2011

Något nytt att roa sig med

Kisse var helt galen igår, han hade nog fått "sommarfeber"
Saga har lyckats fånga Paba, men kan hon "tämja" honom?
Idag har jag varit "ledig". Skulle egentligen ha pluggat men jag har städat och sedan har vi varit med hundarna i skogen och jag har även tränat lite reviering på en äng med Figo. Jag vet att det finns både dom som hyllar och dom som sågar revieringsträning. Men något måste man ju ha att göra, så vi kör lite sånt i allafall. Det kan ju åtminstone inte göra någon skada. 

Det är inte helt lätt, men jag har hållit till på en äng med skog runt omkring. Då vill han gärna till kanten av ängen och in i skogen, men då blåser jag vändsignal. Han vänder direkt på signalen, men problemet är att han kovänder, dvs. han vänder tillbaka ner mot mig så att han gör åttor istället för att sicksacka sig framåt. Har försökt se om han någon gång vänder upp lite mot vinden och då blåsa "vänd". Men det är svårt med en hund som går som ett spjut rakt ut mot skogskanten. Men roligt var det att träna något nytt, och som sagt något ska man ju ha att roa sig med.

Ted & Figo tittar ut över Styrktjärn
De här djuren har jag bara sett här. Det är någon sorts ål liknande varelse, men jag kommer inte ihåg vad Ted sa att den hette
Vackert motiv till vacker bakgrund
Har sagt det förr, men detta är mitt smultronställe
Figo njuter av det han ser (fåglar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar