torsdag 29 juli 2010

Äcklig överraskning

Det blir så dåligt med uppdatering på bloggen nu. Det är inte det att det egentligen inte finns så mycket att skriva om, för just nu händer en massa saker runt omkring mig men inget intressant om hundarna. Dom har fått stå tillbaka ett tag men nu ska jag börja ta tag i den biten.

Ted har lagat punkteringen på min cykel så då kan vi cykelmotionera hundarna tillsammans igen. Det är mycket trevligare än att bege sig ut själv tycker jag. Sedan har jag ett projekt som kan vara väl så krävande. Nämligen att få Figo att skärpas upp i dressyren. Han har fått strosa fritt med alldeles för lösa tyglar ett tag nu. Nu ska det bli andra bullar. Inte ett steg utan att jag bett om det. Han ska knappt våga släppa sig en fis utan att jag gett tillåtelse. Nu ska han in i perfekt samspel med mig inför den stundande jakten.

Ett mycket tråkigare och äckligare projekt har vi fått ta tag i idag. På något sätt har en igelkott tagit sig in i hundgården när vi varit bortresta, för när Ted tittade in i hundkojan så såg han en igelkott i delar där inne. Den var inte ensam kan man säga, för där fanns även hundratals flugor, fy och usch! Stanken var vedervärdig. Vi har skrubbat och gnuggat och gnott så gott vi kan. Nu står alla gluggar öppna för vädring. Sedan måste Ted slipa ner golvet så blodfläckarna försvinner. Sedan ska jag lägga in ett nytt golv. Vi har kvar en bit plastmatta som jag tänkte sätta dit. Då blir det snyggare och lättare att hålla rent än masonit skivan som ligger där nu.

Ja, så kan det gå. Men jag har talat med Bosco om detta och hoppas nu att detta var sista gången han tog en kotte... men han är ju en vorsteh så man vet ju aldrig.

2 kommentarer:

  1. Fy skäms, ge Bosco hela skulden. Försök inte inbilla mig att din sammetsögde halvitalienare skulle vara mer oskyldig än någon av mina:-)

    //Agneta

    SvaraRadera
  2. O ja! Han skulle aldrig kröka en tagg på en kotte.
    Dessutom är han av den klassen att han vägrat gå in i kojan efter detta. Bara det är ju bevis nog ;)

    Nej skämt å sido, men vi vet att Bosco är hård på kottarna. Det är inte första gången om jag säger så... men förhoppningsvis sista

    SvaraRadera