onsdag 7 juli 2010

Igår...

... var det riktig högsommarvärme. Jag skyndade mig hem och gjorde middag. Sedan åkte jag med Saga och Liam och badade (Emil ville inte följa och Ted jobbar). Så underbart vi hade det. När vi kom till stranden var det två till som tog ett kvällsbad, men dom åkte efter en stund. Så då hade vi hela stranden för oss själva. Liam och Saga badade som vattendjur medan jag satt på en filt med ena ögat i en tidning och det andra åt barnens håll. Måste säga att jag inte är en orolig mamma, men när det kommer till vatten så händer det något. Jag vill ha stenkoll på barnen varenda sekund. Kanske för att Emil höll på att drunkna sommaren innan han kunde simma. Jag ryser än vid tanken på den händelsen.

Efter en och en halv timme i vattnet ville jag åka hem, det började ju bli kväll också. Men barnen ville bada mer. Men vardagens sysslor knackade på mamma-gestalten. Köksbänken som lämnades hals över huvud när badidén dök upp. Hundarna som stod i hundgården sedan tidig morgon, väntandes på matte och promenad. Väl hemma fick barnen duscha medan jag tog en promenad. Fastnade till hos svärmor och svärfar. Mötte dom nästan i dörren, dom var på väg till oss för att uppvakta mig (jag fyllde år i helgen). Men då blev det kaffe och fika hos dom istället. När jag kom hem satt barnen rena i soffan och såg på film. Vilken härlig kväll vi fick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar