söndag 18 juli 2010

Snart lediga tillsammans

Idag jobbar Ted sitt sista dygn innan vi har gemensam semester i 4 veckor! Sedan börjar jag om medan Ted har ytterligare en vecka till med barnen. Ändå har han sparat en hel del dagar till hösten också och samlat på sig övertidskomp, så det ska nog räcka. Annat är det för mig, men jag har minsann sparat en vecka till hösten jag också. I torsdags innan jag gick la jag in om en semestervecka i början av september. Åh, jag tror nästan att jag längtar mer till det än sommarsemestern. Fast det är ju härligt på olika sätt. Samtidigt vet jag att jag mer än någonsin behöver denna ledighet just nu. Bara vara med familjen, nära och kära.

Idag har Liam haft kalas. Han fyller år imorgon men den dagen viker vi åt familjen. Idag var det ett gäng sexåriga killar som kalasade runt. Det var livat må ni tro, men skötsamt ändå. Fast nog är det skönt nu när jag städat undan efter festen och kan sätta mig ner i lugn och ro. Har varit en cykeltur med hundarna. Dagens enda regnskur kom naturligtvis precis då. Men varken jag eller hundarna är sockersöta så vi klarade oss utan att regna bort. Nej nu kom jag på, jag ska ta fram en fågel ur frysen och träna apport senare ikväll. Jag tycker Figo blivit mer och mer olydig, så det passar nog bra att köra lite hårt nu. För sedan blir det lite på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar