lördag 3 juli 2010

Förmiddagspromenad

Vi började dagen med en skogspromenad med hundarna. Vi gick till Styrktjärn, mitt favoritställe här i kring. Figo behöver mycket stadgeträning nu. Han fullkomligt vibrerar när han tror att jag har något på gång. Som exempelvis idag när vi åkte iväg med bilen. kanske han trodde vi skulle på fågelträning. Egentligen borde jag döpa om honom och börja kalla honom för Iver i stället för Figo. Det vore mer passande för tillfället. Så jag vet vilken sorts träning som det kommer att läggas ner tid på här hemma hos Nilssons.

1 km in i skogen ligger detta smultronställe

Hundarna fick ta sig ett dopp och kastar sig i plurret

Simträning, skönt

Figo trampar vatten i väntan på att få komma upp

Bosco fick simma ut och apportera en pinne. Här är han på väg tillbaka

 Figo ställer upp sig snyggt efter badet

1 kommentar:

  1. Det ser verkligen ut att vara ett fint ställe, kan tänka mig att hundarna trivs där också.
    Skulle vara så kul för mig och Liva att följa er dit här framöver. Jag har mycket omkring mig just nu , men kanske lite längre fram. hösten är ju lång.
    Kram på er / veronica

    SvaraRadera