måndag 27 december 2010

Drömmen blir verklighet?

Nu går jag på ledighet, resten av veckan! Jag ska bara njuta och ladda om. Hoppades få börja första dagen (imorgon) med en skidtur på isen med hundarna i strålande sol. Enligt SMHI verkar förhoppningarna kunna komma att stämma... åtminstone delvis. Förvisso skulle det kunna bli en skidtur i ett soligt vinterlandskap, men enligt prognosen kommer temperaturen att sjunka ner till -25 grader till imorgon. Det förtar ju lite av njutningen måste jag tillstå. Så vi får väl se om det blir skidor eller apostlahästarna som blir aktuella. Ut ska jag under den ljusa delen av dygnet, på ett eller annat sätt.

Jag har något spännande framför mig. Fick idag veta att jag kommit in på en utbildning jag sökt! Jag har sedan jag utbildade mig till sjuksköterska alltid haft en dröm att vidareutbilda mig till barnmorska en dag. I höstas kastade jag in en ansökan och har nu kommit in. Det är en distansutbildning från Umeå universitet. Även om utbildningsplatsen är säkrad är det annat som jag måste få ihop innan drömmen blir verklighet. Det är 25 mil enkel väg till Umeå och jag måste få studierna att gå ihop med familjelivet också. Men kanske, kanske om jag har tur och allt går min väg, blir jag färdig barnmorska om ett och ett halvt år. Det ni!

5 kommentarer:

  1. Men grattis! Vad kul att du kom in! Jag hoppas att du/ ni får ihop livsekvationen studier/familjeliv för har du din dröm inom räckhåll så hoppas jag att du kan grabba tag i den och genomföra den. Du passar säkert som amen i kyrkan som barnmorska!! (synd att jag är klar efter denna sväng, jag kommer inte att få "använda" dig i barnafödandesyfte iaf *ler*)
    Ha det gott och hälsa familjen!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men sååå kul, grattis!! Hoppas att allt "går i lås"!!! Håller tummarna för det!! Kram / Helena

    SvaraRadera
  3. Så kul att höra, på nått sätt så fixar ni det:) I morgon ska vi försöka ta en skidtur på isen än om det bra blir en kvart vi åker så ska vi göra det. Kram från oss till er

    SvaraRadera
  4. Grattis till utbildning! Det måste vara ett härligt jobb att vara barnmorska, för det mesta. Själv är jag salig varje gång det gått bra vid en valpning.
    Lycka till!
    Kram

    Barbro

    SvaraRadera