onsdag 29 december 2010

Julgran på fall

Idag har vi varit på Leos Lekland med barnen. Eftersom det varit så kallt en period nu så har det blivit lite utevistelse och det är inte bara i hundarna det kryper av energi som vill ut. Eftersom vi bara hade en hundbur inne i huset så fick en av hundarna vara lös i huset. Jag valde Figo eftersom jag trodde att han skulle kunna tillfoga minst skada på inredning och diverse lösa föremål.

När vi kom hem var jag på lagom bra humör. Jag hade slarvat bort mina fina tumhandskar i skinn på någon affär vi passerat i stan. Väl hemkommen skulle det visa sig att mitt humör inte skulle få sig en knuff i rätt riktning. Figo den kraken hade nämligen vält omkull julgranen och tuggat sönder (och kanske i sig) flertalet julgranskulor.

Jag ville att vi skulle kasta ut granen men blev nedröstad. Granen ska stå kvar inne över nyår heter det. Så nu står den där, lutande åt nord med barr som till antalet uppskattningsvis kan komma upp i hälften av sin ursprungliga nivå. Dessutom ser det kvarvarande pyntet, som visserligen överlevt setterns käftar, ut att ha passerat sina bättre dagar. Nej, nu är det bara att vänta in det nya året, så eländet åker ut.

2 kommentarer:

  1. Ber om ursäkt att jag skrattar. Men visst är det lite typiskt setter. Vår gran står än, peppar - peppar, men nog har den varit nära fall när settrarna har haft busrally genom köket och vardagsrummet.
    Ha en fin fortsättning på veckan och så passar jag på att önska dig och familjen ett riktigt gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, dagarna bara springer iväg! Men självklart ska vi ses snart det skulle vara trevligt!!

    Om vi inte ses förrän nästa år ;-)...så vill vi passa på att önska er ett Gott Nytt År!!!

    Kram från Nilssons

    SvaraRadera