onsdag 1 december 2010

Salong Hundliv

 Ska man bli fin, får man lida pin

 Snyggt grin

Save the best for last- självklart blir det mys efteråt

När jag skjutsade Emil till tandhygienisten senast, tiggde jag till mig en ny tandstenskrapa. Vilket uppsving! Den gamla gjorde nog mer skada än nytta. Det inser jag nu när jag fått en ny. Tandstenen flyger all världens väg och fort går det. Inte nöta, nöta nöta som med den gamla. Röd och snygg är den också (som om det skulle spela någon roll). Figo har en del tandsten, så jag tar det i omgångar.

Dom har börjat om med hundträffarna här i kring. Gänget som tränade i våras/ somras. Tyvärr kommer jag inte att kunna vara med så ofta. Det är bara att gilla läget och inse att som trebarnsmorsa får man inte prioritera sina egna, före barnens aktiviteter. Hela vintern är det mycket hockey hos Nilssons, men det är så roligt så det kan nog inte räknas som någon uppoffring.

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är med tänderna...borstar du oxå? Han verkar i alla fall mysa på det sista kortet...gull Figo:)

    SvaraRadera
  2. Nja, så duktig är jag inte att jag borstar tänderna på hundarna. Men Figo har så hemskt mycket tandsten så han gror igen om jag inte skrapar.
    Däremot tycker han nog det är lite mysigt, i allafall att få ligga i mattes famn och goset efteråt

    SvaraRadera