fredag 3 december 2010

Julklappar & Rockabilly

Idag har jag och Ted varit till stan och inhandlat de första julklapparna. Hundarna fick vara hemma inne i huset. När Saga och Liam kom hem från skolan hade vi inte kommit hem ännu. Saga släppte ut hundarna ur burarna. Därefter tog hon fram kameran och fotade lite av varje som utspelade sig här hemma.

 Finn TVÅ fel... 1)Bosco i soffan 2)Bosco med en sko i soffan

 ...men jag hittar inte på några dumheter. Figo försöker göra sig söt för lill-matte

 Är det detta som kallas att titta med det onda ögat? ;o)

Figo gäspar. Kanske han är trött efter en tuff "innehockeymatch" (ja, vi har hockeyrink i köket, och ja, det har skjutits sönder en och annan ljusstake, prydnad etc. Men peppar, peppar, än har ingen fönsterruta gått)

På eftermiddagen hade vi bokat klipptid för både Emil och Saga. Saga hade helt klart för sig hur hon ville ha sin frisyr medan brorsan var mer ambivalent. Eller egentligen visste även han hur han ville ha det. Problemet var bara att bilden bara fanns i hans hjärna, på hans näthinna, och innan frissan greppat hur han ville ha det. Ja, jag säger då det. Nog fick hon ge valuta för pengarna alltid :o)

 Saga klippte av sitt långa hår, ca 30 centimeter föll till golvet, men hon var nöjd och det är huvudsaken

Så här blev resultatet för Emils del. Visst andas det lite Rockabilly?

Hoppas på fint vinterväder imorgon. Då ska jag alldeles bestämt trampa fast skidpjäxorna i bindningarna, spänna dragbältet runt midjan, spänna för hundarna och ge mig ut på isen. Jag kan nog lova att jag inte behöver åka ensam, Ted är nog inte svår att övertala till en skidtur.

1 kommentar:

  1. Oj så fina barn, men visst är Emil pappa upp i dagen? Jag har bara börjat Lite med julklapparna...fast Emilia ville ha pengar och i förskott , så jag har precis satt in hennes julklapp. I morgon hoppas jag på bra väder längtar efter en tur på isen, fast det är inte så lätt nu när vi har Dennis hos oss en hel vecka till. Så vi får då turas om:) Kram på er alla

    SvaraRadera