måndag 20 december 2010

Tjuv

Hade igår kväll gjort i ordning matlåda av middagen som blev över. Tänkte att det skulle bli en lyxig lunch måndagen till ära- fläskfilé i grönpepparsås. La upp köttet i en låda men det var för varmt för att stänga locket så den fick stå på bänken för att svalna medan jag kokade lite ris som fattades till.

Men sällan ska man glädjas i förväg. Hann inte mer än vända ryggen till och lämna köket för en liten stund, så händer det. När jag kommer tillbaka i köksöppningen ser jag Bosco halvvägs upp på bänken med hela mulen i min matlåda. Han slickar och smaskar i sig filén med god aptit!

Det var den matlådan det. Nu blir det mackor till lunch idag.

3 kommentarer:

  1. Oj vilken tjuv han är..ganska irriterad blir man när man inte hinner vända ryggen till:/ Men mackor är ju inte så fel heller;)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Är svägerska med Pointerliv.
    Sitter och skrattar när jag ser bilderna på hundarna, framförallt settern.
    Vi har nämnligen 2 st som är ganska så lik eran.
    / Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej "koppfnatt-Åsa"
    Roligt att du lämnat ett avtryck med din kommentar!

    Välkommen åter

    Maggan

    SvaraRadera