måndag 29 mars 2010

Apportträning

Jag har tränat lite apport med hundarna idag. Jag tog med mig en apportfågel och gick iväg genom skogen mot isen. När vi kommit en bit släppte jag båda fritt. När dom kommit igång och busade utan fokus på mig så kastade jag diskret fågeln. Sedan kallade jag in bara Figo och skickade honom på apport. Det jag ville se var om han fortfarande apporterade lika bra när det fanns annat roligt som drog. Resultatet kan ni se här nedan. Jag känner mig riktigt nöjd med min hund, min stjärna, min plutt, min... ja-a kalla honom vad ni vill. Han är enastående och bara bäst<3 Han bara växer och växer i mina ögon och jag hoppas på att jag ska kunna lyckas få till honom. Begränsningarna sitter i allafall inte i Figo, utan i mig. Men jag tror nog att vi kan bli ett radarpar bara vi får träna på i vår takt.

-Apport! Full satsning rakt ut...
...bara mata på mot målet
Inte ens simföret kan stoppa honom
Ja, där är den, djupt nere i snön
Bra fart även på väg tillbaka
Öronen luftas också, eller kanske han försöker lyfta för att slippa djupsnön
Nästan framme vid matte...
...för att sitta fint...
...och få losskommandot
Visst vaaar jag duktig matte!?!
Okey, vorstehn får också apportera en gång. 
Bosco har inte heller några problem, möjligtvis med den djupa snön då

3 kommentarer:

  1. Så duktig du är , vi är inte riktigt på samma nivå på apporten som du är. Men kanske snart får jag hoppas. Kan ej se bilderna nu verkar vara något fel. Men längtar till jag kan se dom. Själv har jag varit på kajen och tränat lite apport med brudarna. Blir bara mer motiverad när jag läser och "ser" hur duktig du är....Tack!!! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Härlig smilfink-bild på Figo! Här har vi utökat kenneln med 4 tikar och 3 hanar i dag. Vet inte om det är slut än, men tror det.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på en härlig hund :-)

    Knappt ni behöver det (går ju så himla bra) men fortsatt lycka till.

    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera